Generelle oplysninger

Vesterhave Vingård

CVR: 11911595

Vesterhavevej 204

4736, Karrebæksminde

Mail: [email protected]

Tlf. 40 55 77 04


Aldersgrænse

Du skal være fyldt 18 år for at købe alkohol hos Vesterhave Vingård.

Vesterhave Vingård er ikke forpligtet til at anmode om ID / billedelegitimation, medmindre vi har mistanke til at alderskravet ikke er opfyldt.

Kunden indestår herudover selv for, at sikre at alderskravet er opfyldt.


Betaling

Du kan betale med diverse betalingskort herunder: Dankort, Visa og Mastercard

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Du kan også betale med MobilePay.


Fragt

Vi tilbyder levering til pakkeshops eller hjemmelevering med GLS Danmark.

Vi bestræber os på at sende ordre inden for 2-3 hverdage, men gerne hurtigere.

Du har mulighed for at bestille til en pakkeshop for min. 150,- eller få leveret til privat adresse for min. 200,-. Vi tilbyder fri fragt ved køb over 999,-.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til [email protected].

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Varen sendes til:

Vesterhavevej 204

4736 Karrebæksminde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Det fremhæves, at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, og at denne forudsætter, at varen er opbevaret og i øvrigt blevet behandlet korrekt.

Flasker med "prop" og andre former for dårlig smag eller duft forekommer uundgåeligt og må forventes af kunden i et vist omfang. Såfremt der forekommer "prop" i mere end en ud af tolv flasker af samme vin købt ved samme ordre, accepteres dette af Vesterhave Vingård som en reklamation, og Vesterhave Vingård vil i sådanne tilfælde foretage ombytning, men dog ikke nødvendigvis til samme årgang. Den nævnte reklamationsret vedrørende vine med "prop" m.v. skal gøres gældende snarest muligt, og sådanne vine skal uden ugrundet ophold fremsendes til Vesterhave Vingård, såfremt kunden ønsker ombytning.

Det præciseres, at kundens reklamationsret i alle tilfælde bortfalder to år efter leveringen. I tilfælde af, at flasker er beskadiget ved leveringen, skal dette angives på fragtbrevet. Umiddelbart efter leveringen skal kunden kontrollere, at leverancen er korrekt både med hensyn til kvantum og med hensyn til, om vinene svarer til ordren. Såfremt kunden mener, at dette ikke er tilfældet, skal kunden straks give skriftlig meddelelse til Vesterhave Vingård.

Dette kan du gøre på: [email protected]

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt ved tilbagebetaling til dit betalingskort eller i særlige tilfælde ved bankoverførsel. Vesterhave Vingård har til dette brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.



Varen sendes til:

Vesterhavevej 204

4736 Karrebæksminde

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Vesterhavegården / Vesterhave Vingård og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på www.vesterhavegaarden.dk er iZettle / PayPal Inc.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte:

[email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr